ATTENTION

from now on, ashikin has move to the all new blog--> www.ashikinabdullah.com

Tuesday, October 21, 2008

Biodata Menteri Malaysia & Gambar Perhimpunan UMNO 2008

Sini kin nak perkenalkan beberapa menteri kat Malaysia yang juga barisan kuat UMNO. Ada yang korang dah tau semua nama-nama orang kuat UMNO. Ada juga yang belum tau. Oleh itu, kin nak bantu korang ingat. Kalau korang tengok gambar ni sure korang akan ingat sampai bila-bila. Tak kisah la sebab apa korang nak ingat. Janji bila orang luar tanya siapa pak-pak menteri Malaysia, korang takdela tergaru-garu bagai kepala kena gigit kutu.



yang ni PM kita akan datang. Datuk Seri Najib Razak

Najib: lahir pada 23/07/1953(Kuala Lipis,Pahang), Menjadi TPM sejak 2004, beliau juga anak pertama Tun Abdul Razak: PM Malaysia ke-2, anak sedara kepada Tun Hussein Onn (PM ke-3). Oleh itu beliau adalah sepupu dengan Datuk Hishammudin. Ijazah Sarjana Muda Ekonomi Industri, University Nottingham, England 1974

PM kita kini; Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi & Datuk Seri Dr Khir Toyo (mantain handsome)

Pak Lah: lahir pada 26/11/1939(Kepala Batas, Penang), menjadi PM pada 2003 hingga tahun depan katanya. Gradute dalam Bachelor of Arts (Islamic Studies) University Malaya pada 1964.

Khir Toyo: lahir pada 6/08/1965(Tanjung Karang, Selangor), Graduate dalam Ijazah Pembedahan Pergigian, University Malaya pada 1989.

Menteri Perlancongan: Datuk Seri Azalina Othman Said

Azalina: lahir pada 31/12/1963(Johor Bahru). Mendapat Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang (University Malaya) pada 1988. Ijazah Sarjana Undang-Undang (London School of Economics & Political Science, UK) pada 1990.


Menteri Pertanian & Asas Tani: Datuk Mustapha Mohamed

Mustapha: lahir pada 1955 ( Bachok, Kelantan). Graduate dengan Kelas Pertama dalam Ekonomi(University of Melbourne, Australia) & Master dalam Economic Development, & dianugerah Honorary Doctor of Commerce(University of Melbourne)


Menteri Pembangunan Usahawan & Koperasi : Datuk Noh Omar

Noh Omar: lahir pada 23/02/1958 (Tanjung Karang, Selangor). Beliau adalah seorang guru di Sek Men Sultan Abdul Aziz Shah, Kuala Selangor (1983).

Menteri Pelajaran: Datuk Hishammuddin Hussein & Menteri Dalam Negeri: Datuk Seri Syed Hamid Albar

Hishammuddin: lahir pada 5/08/1961. Beliau ialah anak kepada Tun Hussein Onn dan juga cucu kepada Onn Jaafar (pengasas UMNO). Mendapat Ijazah dalam Undang-Undang (University of Wales, Aberystwyth) pada 1984. Master dalam COmmercial & Corporate Law, Undang-Undang ( London School of Economics) pada 1988. Ops! Beliau berkahwin dengan Puteri Pahang iaitu Y.M Tengku Datin Seri Marsilla Tengku Abdullah

Syed Hamid: lahir pada 15/01/1944(Kampung Melayu Air Hitam,Penang)



Serta gambar-gambar yang korang takkan lupa.


Korang ingat pak Menteri taktau letih ker? Cian diorang oo

Pak Menteri juga kenal apa itu stress, runsing dan pening kepala. Mereka juga manusia biasa

err.. PM kita penat memikir keamanan rakyat jelata. Apa korang pikir?

dan beliau terus pikir lagi....

mereka berbincang tentang memantapkan lagi UMNO

yerla! beliau tido... habis idea nak cover pakLah

hehehe.. pak Lah juga menjaga kebersihan luaran dan dalaman.

teropong apa yang ditulis dalam kertas tu. Lupa bawa cermin mata la


Kalau dah pak menteri pun terseksa keletihan dan keboringan dalam mesyuarat tu, apa korang expect dari reaksi para jemputan dan para pendengar?



mereka pun join sekaki lah.


Baiklah. Itu saja nama dan profil menteri-menteri yang menjaga Malaysia yang dapat kin highlight dalam entri ni. Untuk kemudahan dan pengetahuan semua tentang menteri-menteri yang berada dalam barisan kabinet Malaysia, korang tengok gambar di bawah.



source:

3 Comentários:

Unknown said...

tapi bukan mudah nak tahan mengantuk beb...

aku baru dengar lecturer aku merepek kat depan aku dah gie australia. heh....

eijad said...

hmm tido tido. aju pun dh ngantuk dah..

Anonymous said...

haha klaka la entry kamoo nih...
{^_^}

from ARAU to the WORLD © 2008 Template by Dicas Blogger.

TOPO